Úgy döntöttünk, hogy Madridba nem kocsival, hanem autóbusszal megyünk, egyrészt a távolság nem nagy, 53 kilométer, másrészt a nagyvárosban komplikált a tájékozódás autóval és nehéz parkolót találni, anyagilag nagyjából egykutya, körülbelül 25 euróval lehet mind a két esetben számolni, a benzinköltség plusz parkolójegy helyett buszjegy és metró. (Buszjegy oda-vissza két főre 4,30x4=17,20€, metró szintén oda-vissza 2x4=8€, összesen 25€, autóval dízel akkori áron 6 liter x 1,38=8,28€, parkolás 6 órára kb. 12€, metróval is érdemes kalkulálni, rövidebb távon 2x1,50=3€, összesen 23€). A kempingtől a távolsági buszmegálló közel volt, 300-400 méterre, a madridi érkezés izgalmas volt abból a szempontból, hogy a végállomás a föld alatt volt és onnan kellett a metróállomást megtalálni, ez végülis nem volt nehéz. Ha a földfelszínen érkeztünk volna, akkor láthattuk volna a két magasépületet, amelyek mintegy az északról érkezőket fogadják a Plaza de Castilla-n.
         Természetesen az első célpont a fővárosban a Prado volt, a legközelebbi metróállomás az akkori nevén az Atocha volt, mai nevén Estación del Arte, ahonnan rá lehetett látni az Atocha pályaudvarra. Mivel a busszal Madrid északi részére érkeztünk, a belvárosig elég messze voltunk, 14 megállót kellett megtennünk.
         Ha már a metrónál tartunk, akkor szerepeljen az a metróállomás is, az Antón Martin állomás is, ahonnan a madridi gyalogos séta végén visszaindultunk a Plaza de Castilla felé, hogy a Cabrerába vezető buszra szállhassunk. A dolog érdekessége, hogy arrafelé már egy nappal korábban jártunk kocsival, amikor Toledóból tértünk visszafelé.
         A Prado látogatása jól sikerült, a nejem újságíró igazolványa révén egyrészt hamar bejutottunk, másrészt neki nem kellett fizetnie és olcsón kaptunk még egy a múzeumot bemutató szép kiadványt is. A továbbiakban egy hat kilométeres séta során végigjártuk a főváros érdekesebb helyszíneit, ezekről az alábbiakban szerepeljenek képek.
|